W nadziei na podniesienie statystyk sprzedaży Apple wprowadza na rynek nowego, tańszego iPada.

Obecnie Apple nie proponuje tylu nowinek w dziedzinie iPadów, co kiedyś, ale tendencja taka ma miejsce w przypadku wszystkich tabletów. Kiedyś firma ciężko pracowała nad znalezieniem sposobu uatrakcyjnienia oferty w tym zakresie. Zastanawiano się, czy może iPad nie powinien być większy lub mieć w zestawie rysika.

Teraz Apple próbuje zainteresować konsumenta przede wszystkim ceną. Nowy iPad (po prostu ?iPad?) został ?ogłoszony? we wtorek. Nie zorganizowano tym razem z tego tytułu żadnego specjalnego eventu. Apple, zazwyczaj lubiący przedstawiać swoje produkty ?z pompą?, zrezygnował w tym przypadku z przyjęcia. Nowy iPad i jego cena to jak przyznanie wszem i wobec, że tablet po prostu nie może kosztować 500-600 USD.

Technologicznie sprzęt nie jest całkowicie nowy. Zbudowany jest podobnie do iPada Air 2. Także ma wyświetlacz o przekątnej 9,7 cala, choć został rozbudowany do wersji nowszej generacji, Retina Display. Zakłada się, że będzie on jaśniejszy, z bardziej wyrazistą kolorystyką.

Z drugiej jednak strony, zrezygnowano z pochodzącego z iPada Air 2 chipa Apple A8X. Zastosowano Apple A9, procesor używany w IPhonach 6s. Nie jest to super unowocześnienie, ale zawsze jakiś krok naprzód.

Wprowadzenie zmian w asortymencie iPadów było Applowi potrzebne, a cena to element najłatwiejszy do zmiany. Zmodernizowany iPad kosztuje 70 USD mniej niż iPad Air 2. Może więc śmiało konkurować z wieloma innymi ofertami tabletów z 9,7-calowym wyświetlaczem. Producent twierdzi, że ten rozmiar wyświetlacza jest preferowany przez większość użytkowników takich produktów.

Apple uważał, by nie uczynić nowego iPada ?zbyt? dobrym. Nie jest tajemnicą, że to raczej podstawowy model. Nie zawiera on rysika Apple Pencilani opcji Smart KeyboardDock. Elementy te najwidoczniej zarezerwowano dla iPadów z wyższej półki ? iPad Pro, występujących w rozmiarze 9,7 i 12,9 cala.

Przy iPadzie znajdzie wprawdzie zastosowanie zwykłe ochronne etui, ale jego nabywcy będą musieli korzystać tylko z dwu, rozpalających dolną część iPada głośników. Wersja Pro ma cztery głośniki.



Dodaj komentarz

Demos

Layout

Wide
Boxed